רעיונות לתחנות למידה :
משימות שניתן לשלב בתחנות למידה לקידוד ידע חדש:
לענות על שאלה או חידה
להכין שאלה
לכתוב מה לקחתי מה הפתיע אותי מה "הרגיז" אותי
לספר על זה סיפור לתת לזה דוגמה
לצייר מפה
למיין תוכן
לתעדף תוכן
להשוות בין תכנים
להעריך את איכות/ מהימנות התוכן
להגן או לקטרג על התוכן
בנק שליפות – היזכרות מאומצת בידע שנלמד
מבדק עם שאלות על החומר שנלמד (יכול להיות גם באמצעות משחק)
הערכת הבנה של התלמיד ע"י סימון שלו בנושאים שנלמדו: מבין, עדיין לא מבין, אולי מבין.
שאלה מורכבת, שמענה עליה מצריך רכישת הידע והמיומנויות שנלמדו.
איך מגבירים שליפות במהלך השיעור ובכרטיס היציאה?
1 .למידה מטעויות, זמן העבודה בתחנות צריך להוות סוג של איסוף עדויות של המור או איפיון טעויות. אם הוא עושה את זה נכון הוא לוקח חומר גלם למע"מ שלו שהוא מתייחס לטעות, מעבד אותן עם הילדים, ואז הוא מעשיר, ממוקד, אוסף את הנלמד.
2 .לא שולחים ילדים הביתה בלי שליפה. בכל שיעור יש שליפה –תרגילים או שאלות עדיף בכתב ומשוב של המורה לפחות לחלק.
3 .אחרי מספר שיעורים על נושא נתון עושים מס"י –משימת סוף יחידה, סוג של חידון או מיני בוחן או שיעור שלם בתחנות של למידה מטעויות.
4 .עברו כמה שבועות? הזדמנות נהדרת לעוד שליפה, לאחר שחלף זמן רב, להיזכר ביחד בחומר שנלמד.
5 .לא להיבהל מלשאול שאלות חשיבה קשות, לבקש לזהות טעויות ולהסביר איך הן נוצרו, לבקש לדייק, לעודד דיון בין הלומדים.

