איך מהנדסים יחידות למידה אפקטיביות?
1. הורדת מע"מ- מורה עומד מדבר
2. העלאת תל"ג- תלמיד לומד גמיש
איך זה נראה? פיגום לתכנון יחידת לימוד
מקצוע : חשבון, מבנה עשרוני
90 דק
– ניתן לשלב עוד תחנה של הפוגה/ נוסטלגיה
· העבודה בתחנות נעשית כך שהילדים עוברים מתחנה לתחנה.
· אחת התחנות יכולה להיות עבודה בספר/חוברת. יתר התחנות עושות שימוש בצורות התעסקות שונות כגון: משחק, תקשוב, הצגות, פתרון בעיות, שיח ודיון, ניתוח עיוני, קריאה, תכנון ויצירה , אחר.
– השליפה במליאה
· לא חובה לסיים הכל בשיעור אחד, היחידה בהחלט יכולה להתפרס למספר שיעורים.
| מה לומדים? | איך לומדים?מתודה\ מיומנות (ראה מטה) | מה צריך? אמצעים נלווים, אביזרים, דפי עבודה, כרטיסיות, ספרים מחשב, תחפושות משחקים וכו' | |
| כרטיס כניסה (5 דקות) | תרגיל אחד עם 3 אופציות שונות לפיתרון ההנחיה ענו על כמה שיותר שאלות עד לצלצול שלי | ||
| תחנה 1 (15-20 דקות) | מייצגים במטבעות ושטרות את אותו סכום באופנים שונים | כסף כרטיסית תרגיל | |
| תחנה 2 (15-20 דקות) | חוברת מסלולים 156-157 | הוראה: עני על כמה שיותר תרגילים | |
| תחנה 3 (15-20 דקות) | (ללא מיטיבות לכת) | למידה מונחת ע"י המורה וזה המע"ם של המורה | |
| מע"מ:מורה-עומד-מדבר, מליאה (10- דקות) \תחנה 4 | הרכבת | הנחיה : הסרט האדום –מאותהסרט הצהוב –עשרות ירוק – יחידות. עליכם לייצג עם מה שיש לכם את המספר כך שהכיתה תזהה את המספר | |
| כרטיס יציאה (5 דקות) | המורה מקריאה מספר כל ילדה מפרקת פירוק אחר על לוחון מחיק |

